Ons avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Orotina, Costa Rica van BonnieKimIvy - WaarBenJij.nu Ons avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Orotina, Costa Rica van BonnieKimIvy - WaarBenJij.nu

Ons avontuur is begonnen!!

Door: BonnieKimIvy

Blijf op de hoogte en volg BonnieKimIvy

05 Januari 2023 | Costa Rica, Orotina

3 januari, 5.00uur, de wekker ging in huize van Iperen waar bij Bonnie haar ogen al even open waren door het ritme van haar nacht diensten. [e-1f648]

Al een lange tijd leefden we naar deze reis toe. Het avontuur waar we zoveel zin in hebben én wat natuurlijk ook best spannend is. Zeker met een meisje van 5! Je weet dat ze eigenlijk overal voor in is, vaak alles mooi en leuk vindt maar natuurlijk is het ook écht wel een spannende onderneming! :)

Eigenlijk begon deze trip allemaal met een 'grap'. Ik zag op social media beelden van Costa Rica en was verkocht, wát mooi!! Ik stuurde de beelden naar Bonnie waarop zij zei: wanneer gaan we? [e-1f929] Dat ging leven....en de rest is geschiedenis!!

Terug naar gister, 3 januari....

Vroeg ons bedje uit, laatste spulletjes pakken en Bonnie ophalen. Dikke knuffels voor Marien want die moet het 2,5 week zonder zijn meisje doen! We zorgen goed voor haar hoor Marien en dank je wel dat we haar even mogen 'lenen'!! [e-1f970]

Op naar Schiphol! Alles verliep veel vlotter dan gedacht! Rit met de auto, koffers droppen, door de security, we zaten lekker op tijd bij de gate. Fijn idee, we are ready!! [e-2708]️

Eerste vlucht is een korte naar Frankfurt. Hij vertrekt wat later waardoor onze overstaptijd, die al wat krap was, nog korter werd. Tijdens de korte vlucht Ivy voorbereid op het feit dat we meteen het vliegtuig uit moesten en door moesten lopen. Het was echt een eindje lopen, trap af, gangen door, lift omhoog, weer stukje lopen, die kleine pootjes maakte overuren haha... maar daar waren we dan bij B44, ruim op tijd!! Fieuw, dát geeft rust, op naar vlucht 2!!

Dit is een iets langere versie en we nestelen ons op rij 22. 12,5uur vliegen en dat ging top!! Wat ben ik mega trots op Ivy, die geen kick heeft gegeven, lekker heeft gespeeld, werkboekjes gedaan die ze van de juf mee heeft gekregen, filmpjes gekeken, spelletjes gedaan, heel kort even geslapen én natuurlijk gekeken hoelang we nog moesten. Hier was een handig balkje voor waarop je de voortgang kon zien. Geen enkele keer heeft ze gevraagd hoelang nog?!! Uiteraard ben ik ook trots op Bonnie en mij, want voor ons is het ook een lange zit en wij kunnen niet onze benen in ons nek leggen of in kleermakerszit languit tegen onze buurman of vrouw aanliggen haha [e-1f609] maar ook wij hebben het gered!!! [e-1f4aa][e-1f3fc]

San Jose, we zijn er! [e-1f973]

Het duurde vrij lang voordat de koffers kwamen, wat wel even billen knijpen was maar we hadden vroeg gedropt dus ergens ook logisch. Niks aan de hand....ze waren er gewoon![e-1f601]

We werden opgehaald met een busje om naar Jumbo cars gebracht te worden waar onze huurauto klaar stond.

Op naar onze eerste bestemming.

Bonnie reed en wat deed ze dat top! Andere auto, automaat, vreemd land, donker én meer dan 24uur wakker...!!

Meteen was duidelijk dat we écht in een totaal andere wereld zijn. Mensen die gewoon staan langs de grote weg, auto's die stoppen midden op een afrit, wegen die af en toe niet zo glad zijn én even een gevalletje bij het betalen van de tolweg. Onze passen weigerden ondanks dat we net betaald hadden ermee (is inmiddels opgelost) en dollars hadden we (nog) niet. Meneer deed de slagboom toch voor ons open, GRACIAS!!

Klein uurtje later onze bestemming bereikt, Hotel Iguana Verde in Orotina, wat een leuke plek!! Even kleine verkenning en niet lang erna lekker naar bed!!

Tja en toen haha...hallo jetlag!!

Mag de pret niet drukken, we zijn er en we genieten al!!

Ontbijtje, duik in het zwembad en vanmiddag door naar onze volgende bestemming.

Ons avontuur is begonnen!!!!!

Pura Vida!!

Liefs van ons

• 05 Januari 2023 - 08:12

Joyce Keijzer :

Hoi Kim, ivy en Bonnie Nou dat klinkt al heel goed ,

En nu lekker genieten na de jet lag [e-1f44d]Fijne reis Joyce ( Bonnies Ma )

• 05 Januari 2023 - 16:49

Vaniperenria@gmail.com:

[e-1f618] wat een leuk verslag heb het fijn met elkaar x en gr pa en ma v iperen

• 05 Januari 2023 - 21:21

Bianca:

Heerlijk om te lezen, en mee te mogen kijken met jullie mooie avontuur.

Geniet lieverds! [e-1f618]

• 06 Januari 2023 - 00:17

Suzan :

Jullie eerste verhaal is al geweldig, geniet!

• 06 Januari 2023 - 09:47

Roos:

Superleuk om zo mee te lezen, dat boek moet er toch eens van komen zo ;)

Op naar de volgende avonturen!

X

Marian En Wout Van Iperen:

Ola Costa Rica meisjes leuk verslag en een super vakantie.[e-1f60e]

• 06 Januari 2023 - 17:59

Femke De Bruijn:

Stoer hoor dames!!! Ben benieuwd naar jullie avonturen! Veel plezier!

• 07 Januari 2023 - 08:56

Leonie Wind:

Wauw, wat een onderneming maar wat gaaf zeg!

Super leuk om hier mee te lezen.

Ivy wat een topper ben jij zeg! Mama en Bonnie natuurlijk ook.

Zo uit de slaapdiensten, jeetje respect!

Heel veel plezier samen, op naar nog meer mooie verhalen om te lezen.

Liefs Leonie en een dikke knuffel van Noud en Sofie

• 07 Januari 2023 - 11:09