Een dag met een gouden randje! - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van BonnieKimIvy - WaarBenJij.nu Een dag met een gouden randje! - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van BonnieKimIvy - WaarBenJij.nu

Een dag met een gouden randje!

Door: BonnieKimIvy

Blijf op de hoogte en volg BonnieKimIvy

19 Januari 2023 | Costa Rica, Uvita

De dag was daar!! We keken ernaar uit! [e-1f929]

Het was vroeg dag want we moesten ons om 8.20u verzamelen bij het kantoor van de touroperator en het was nog even lopen.

We kwamen goed op tijd aan en moesten nog even wachten.

We kregen alvast een reddingsvest die we later in de boot aan moesten doen.

Toen uiteindelijk iedereen van ons groepje er was nam onze gids Ramon ons lopend mee richting de oceaan. Onderweg spotten we nog wat dieren, te leuk! Aapjes die zich uitsloofden, leguaan die lekker lag te chillen, vogeltjes die vrolijk floten en die mieren...die mieren die het maar druk hebben met hun blaadjes, de zogenaamde "mierensnelweg", aldus Bonnie! [e-1f92a]

En door...we moesten een stukje door het water lopen om de boot op te gaan. Motor aan en GO! [e-1f973]

We zagen roggen, veel pelikanen die naast de boot vlogen, kregen mooie plaatjes te zien van de omgeving en toen.....via de telefoon kreeg onze gids te horen dat ze gespot waren: Walvissen!!! [e-1f60d]

Ga zitten, we gaan hard en moeten een stukje varen om noordelijker te varen, zei Ramon.

Het enthousiasme gierde door ons lichaam en nu ik het typ voel ik het gewoon weer!! Zou het?? Zouden we een walvis gaan zien? Gister was het niet gelukt bij onze gids dus het kán natuurlijk altijd voorkomen dat je geen geluk hebt.

We kwamen na 20 minuutjes ongeveer aan bij de plek waar de walvis gezien was. Motor ging af en het was een kwestie van geduld.....

Hoor! Zei Ramon, je hoort hem!! Jaja, dacht ik nog, dat is het kraken van de boot [e-1f923] Maar nee...het was écht het geluid van een walvis. Mijn hemel wat prachtig!!! En ons geduld werd nog meer beloond, daar was hij!!!! [e-1f60d][e-2764]️

Wat indrukwekkend, wat gaaf!! Wat een immense dieren!

Ivy riep: Ik kan het niet geloven!! [e-1f970]

Het blijken twee walvissen te zijn en we hebben de kans ze meerdere malen te bewonderen als ze zich boven water laten zien om te ademen.

Met dit geweldige beeld op ons netvlies gaan we verder. We krijgen nog heerlijk fruit en we nemen een duik in het water.

Het is écht bizar te beseffen dat je zwemt in het water waar ook die enorme dieren zwemmen!!

En niet alleen walvissen....Ramon roept; we moeten gaan, dolfijnen spotten!! En ja hoor...een heleboel dolfijnen zwemmen rondom onze boot en een paar keer springt er zelfs eentje hoog boven het water uit!

Wat fantastisch, wat een geluksdag!!

Vol enthousiasme en geluksgevoel worden we terug naar het strand gebracht.

Het is inmiddels eb en dan vormt dit strand een walvissen staart. Hier lopen we nog even naartoe, bijzonder!

Moe en voldaan starten we onze terug weg te voet. Onderweg roept een meneer op een fiets; hier zitten schildpadden, als je erheen loopt, zul je ze zien!!

En ja hoor, ook nog schildpadden!

Wat een dag, fantastisch!!! [e-2764]️[e-2764]️

Liefs, de geluksvogels! [e-1f609]

• 19 Januari 2023 - 08:09

Jennifer Tiwari:

Wat mooi om allemaal te zien en te lezen! Jullie genieten en het zijn de herinneringen die je maakt om nooit te vergeten! [e-1f917]

• 19 Januari 2023 - 11:06

[e-1f9a7][e-1f9a7][e-1f9a7][e-1f9a7][e-1f9a7][e-1f44b]

• 21 Januari 2023 - 23:28

Tom Herik:

Costa Rica We Love It

Samen met je dochter Ivy, wat een mooi geluk

Om nooit te vergeten of......gewoon nog eens over doen[e-1f917]