Vamos a la playa! - Reisverslag uit Brasilito, Costa Rica van BonnieKimIvy - WaarBenJij.nu Vamos a la playa! - Reisverslag uit Brasilito, Costa Rica van BonnieKimIvy - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa!

Door: BonnieKimIvy

Blijf op de hoogte en volg BonnieKimIvy

13 Januari 2023 | Costa Rica, Brasilito

Ok, Vamos a la playa it was!! [e-1f60d]

Een lang ritje naar de kust, we hebben zin in strand! Opeens rijden we weer in de bewoonde wereld, zijn er weer veel prikkels te verwerken en zijn er weer bussluizen op de weg [e-1f648] (nee ze bestaan hier niet echt, het zijn gewoon drempels maar ik zag op de eerste avond een bord en ik dacht dat het een bussluis was en dat zal Bonnie me voor altijd blijven herinneren haha[e-1f917][e-1f923]).

Bestemming Brasilito, een hotel aan het strand! [e-1f60d]

Aangekomen is het een leuk plekje met veel zaakjes er omheen, wederom die prikkels, we zijn écht niets meer gewend, zoveel rust ervaren [e-1f60d]

We duiken al snel het strand op voor de zonsondergang. Fantastisch uitzicht!! [e-1f929]

Erna lopen we een stukje om te zien waar we gaan eten. We kiezen een plekje wat er gezellig uitziet en eten alle drie verrukkelijk!! Ivy heeft een nieuw vriendje ontmoet. Ze speelt en straalt. Zo gaaf om te zien dat kinderen elkaar kunnen begrijpen zonder dat ze elkaar hoeven te verstaan!

Erna nog het zwembad in daarna naar bed.

Er worden feestjes gevierd en het is gehorig maar we zijn zo moe dat we in slaap vallen. Weer eens iets anders dan apen en vogels die je in de nacht hoort! [e-1f609]

In de ochtend luieren we een beetje en gaan na het ontbijt alles pakken om weer door te rijden. Via Tamarindo waar we even stoppen en over het strand lopen, wat winkeltjes bekijken en een enkelbandje scoren, rijden we naar Quacamaya Lodge in Paraíso. Eenmaal ingecheckt worden we geleid naar een heel eigen huis met oprit, hek eromheen en een terras er bovenop, niet normaal! Ons huis heet Casa Margarita. Home sweet home! [e-1f60a]

Hier hebben we twee nachten geboekt en wat genieten we ervan. Lekker zelf koken, ontbijt maken en van de dierengeluiden genieten tijdens het eten buiten voor onze villa, onder toeziend oog van "onze vriendjes " de gekko's, echt te gek!!

We verkennen als we aankomen het zwembad totdat de zon onder is. Ook genieten Bonnie en ik van een heerlijke cocktail, Pura Vida!!![e-1f942]

Ivy is niet uit het water te slaan en ze springt sinds deze dag zelfs gewoon alleen het diepe in!!Dat is echt een mega stap voor haar, wat gaaf zeg!! En wat is ze zelf ook trots en blij, mooi om te zien. [e-1f60d]

Daarna gingen we douchen en eten. Tijdens het douchen hoorden Ivy en ik apen, we keken elkaar aan en genoten echt samen, uniek dit toch?!

Na het eten hadden we 'filmavond'. We hebben popcorn gekocht en Ivy heeft een film uitgezocht, Minoes! Gezellig!! (En wij mochten ook soms een handje popcorn[e-1f923])

Na een nachtje slapen gaan we naar het strand. Het is zo ontzettend mooi hier!! Palmbomen, de zee met zijn mega golven én het feit dat we hier bijna alleen zijn. We hebben lol in de zee op onze boardjes en we genieten onder de palmbomen van al het moois. [e-2764]️

Erna gaan we al het zand (ik zal maar niet in detail vertellen hierover[e-1f92a][e-1f923]) even wegspoelen onder de douche bij het zwembad en blijven hier weer tot zonsondergang, dit is toch vakantie?! [e-1f60d]

De volgende ochtend is het alweer tijd om te vertrekken uit CasaMargarita.

Ik was, net zoals we elke dag zijn, vroeg wakker en ging even buiten zitten. Het geluid van alle dieren is zo overweldigend. Vooral weer het gebrul van de apen, dat blijft zo bijzonder. Nu willen we ze heel graag nog zien!! [e-1f601]

We hadden dat nog niet gezegd of Bonnie zag er tijdens het rijden eentje in de boom!! Yes!!

Ivy en Kim miste deze maar even later rende er eentje over de weg en zagen we een heel groepje in de bomen hangen!!! [e-2714]️ Check, ook deze aapjes gespot![e-1f60d]

Wat een geluk hebben we met de dieren die we mogen zien!

Aangekomen in Samara waar onze volgende accommodatie staat, lunchen we op het strand en duiken we het zwembad weer in totdat de zon onder gaat en eten we in de avond bij een hele leuke zaak waar we heerlijke vis hebben gegeten. Ivy ontmoette Elvis de kat en was meteen verkocht [e-1f970]

Na het eten hebben we nog over het strand gelopen waar we krabbetjes hebben gespot en Ivy heeft zich nog even uit kunnen leven in de speeltuin.

Moe en voldaan konden we daarna ons bedje weer induiken.

Het wordt bijna saai maar na een ontbijtje met een fijn uitzicht was het tijd de auto weer in te stappen onderweg naar een nieuwe accommodatie. Dit keer een tent op een terrein van Nederlandse eigenaren.

We kregen als tip om onderweg te stoppen bij Corozalita beach. En die tip die was goud!!![e-1f970]

Wat een prachtig strand weer. We struinden het strand af op zoek naar mooie schelpen en liepen onder de palmbomen om dieren te spotten.

Een hagedisachtige, gok ik (sorry, ben geen Freek Vonk[e-1f923][e-1f648]), en zn broer, of zn vrouw...[e-1f609], heel veel eierschillen van de uitgekomen eieren van de schildpadden, veel overleden baby schildpadjes én opeens, een baby schildpadje zwemmend in de zee!!! [e-1f60d][e-1f929] Hij was helaas niet sterk genoeg om door de golven heen te komen en werd steeds weer richting strand gedreven. Bonnie deed nog een poging om hem te redden maar we denken dat hij het niet zal redden. Heel zielig maar ook dát is de natuur.

Meneer de schildpad was nog niet uit beeld of er vlogen twee prachtige ara's boven het strand. Ze landden in een boom en toen we hierheen liepen, konden we er eentje heel goed zien. Wat worden we weer getrakteerd om mooie dingen en wat blijft dit genieten.

Nogmaals het wordt bijna saai maar alles is zo gaaf en mooi. Het is eigenlijk teveel om op te noemen en te mooi om uit te kunnen leggen.

Wij genieten nog even door en gaan na het strand richting onze tent bij Alouatta van Yenkin en Misha!

BACK TO BASIC!

Knuffels van ons en de groetjes van al de beestjes! [e-1f92a][e-1f618]

• 13 Januari 2023 - 10:48

Tante Joke:

Fantastische reis jo,en hele mooie foto's genieten jullie er maar van

• 13 Januari 2023 - 13:28

Suzan :

Wat een heerlijke vakantie, en die foto’s zijn geweldig, vooral met zonsondergang [e-1f929]

• 13 Januari 2023 - 17:25

*opa En Oma :

[e-1f970]

• 14 Januari 2023 - 10:10

Leonie Wind:

Wat een unieke ervaring zeg! Mooi ook dat jullie zoveel zien!! Lekker genieten samen!

Liefs familie Wind

• 14 Januari 2023 - 11:37

Marian En Wout Van Iperen:

Ola meisjes leuk reisverslag erg duidelijk en wij kunnen mee genieten met wat jullie daar mee maken Groetjes Wout en Marian[e-1f60e]

• 14 Januari 2023 - 17:37

)opa En Oma V Iperen :

Wat een dieren vast intelligenter dan lk met tablet ,hoi Ivy wat super dat je in het diepe vliegt als een vlinder [e-1f923][e-1f609][e-1f970]

• 15 Januari 2023 - 11:50

Jikke:

Wat een prachtige onvergetelijke reis zullen jullie beleven, het is vooral genieten en alles in je netvlies printen, fantastisch om mee te mogen lezen dankjewel [e-1f48b]

• 15 Januari 2023 - 17:51

Marja:

Blijdorp wordt niet gemist daar. Leuk hoor , duim omhoog Ivy zeemeermin [e-1f60d]