Avontuur hoog in de bomen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van BonnieKimIvy - WaarBenJij.nu Avontuur hoog in de bomen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van BonnieKimIvy - WaarBenJij.nu

Avontuur hoog in de bomen

Door: BonnieKimIvy

Blijf op de hoogte en volg BonnieKimIvy

08 Januari 2023 | Costa Rica, Monteverde

En route!! Onderweg naar Monteverde! We hebben er zin in, want hier gaan we iets spannends doen!! Hierover later meer! [e-1f609]

De weg bestaat uit allemaal kronkelende bergweggetjes met het ene mooie uitzicht na het andere. Maar als we aankomen in Monteverde, bij onze accommodatie Heliconia, dán hebben we pas mooi uitzicht. Wat een fantastische plek!! Zelfs vanuit ons bed, in onze megagrote kamer, was het een adembenemend plaatje als je naar buiten keek.

We rustten wat en gaan nog even een hapje eten en dan is het op tijd tijd om ons bedje op te zoeken. De dag erna hebben we namelijk al onze energie nodig.....

Want...na een nachtje slapen en wakker worden met het geweldige uitzicht was het zover...we gingen ZIPLINEN!!!

Met best een beetje gezonde spanning stonden we op tijd op. Misschien niet eens voor onszelf (stiekem ook een beetje wel natuurlijk;)) maar vooral hoe Ivy het zou vinden en of ze überhaupt zou gaan?! We hebben het er veel met haar over gehad, filmpjes laten zien en steeds gaf Ivy erg zelfverzekerd aan dat ze wel zou gaan en het helemaal niet spannend vond.

We werden na een heerlijk ontbijt opgehaald om naar de plek van alle activiteiten te gaan.

Ivy bleef heel de tijd stoer volhouden dat ze gewoon ging ziplinen en ze zou gewoon wel alleen gaan. Nouuuuu dat dacht ik ff niet, dacht ik.... [e-1f628]

Daar aangekomen, aangemeld en we mochten meteen gaan klaarmaken. We werden geholpen; harnas aan, helm op, handschoenen aan en hup richting de boomtoppen!

Na een uitleg gingen we ervoor....Trap omhoog waar je doorheen kunt kijken (altijd fijn, brrrr) en daar stonden we dan op het eerste platform. Ivy zo zelfverzekerd als ze maar kon, ze werd opgetild en aan die lijn gehangen...én gooooo. Oh ja, kleinigheidje, Ivy mocht alleen...en ging dus ook écht alleen!! [e-1f628]

Mijn hemel wat een spanning maar wat een trots gierde er door mijn lijf!! Breed lachend, zwaaiend naar ons en genietend van alles om haar heen vloog ze over de boomtoppen!!

Bonnie en ik vonden het ook echt gaaf. De spanning die we voelden was weg. Het ging ook allemaal zo snel dat je eigenlijk geen tijd had om erover na te denken.

En toen...kwam er eentje die je met zn tweeën moest doen. Ivy ging met Bonnie en ik...ik ging met een wildvreemde meneer. Je kon niet alleen omdat het risico te groot was dat je in het midden stil kwam te hangen. Nou, vooruit dan maar haha. Meneer achter mij, benen om mij heen en gaan. Nice to meet you!!! Riep hij nog hahaha, het was een bijzondere eerste kennismaking maar we hadden lol!

Ook Bon moest nog 1x met die meneer (hij klaagde niet haha) omdat ik met Ivy ging op de laatste, 1km lange zipline, ja écht 1 km. Super gaaf en zo ontzettend mooi!!

Tja....de laatste zei ik want de échte laatste was de Tarzan swing. Die gingen wij niet doen, ben je gek?!! Nou daar dacht Ivy anders over!! Jaaaa die wil ik, riep ze![e-1f635] Pffff met zweethandjes en lichte (of stiekem een beetje boel) tegenzin liep ik naar boven om me niet te laten kennen en samen deze écht laatste te doen.... AAAAHHHHH, dat was ik....ik gilde t hardst, en die kleine...die had de tijd van haar leven!! [e-1f923][e-1f60d]

Dit was écht fantastisch!!!!

Na alles ingeleverd te hebben gingen we even wat drinken. Het was nog geen 10u en we dronken heerlijke verse fruit sapjes terwijl Ivy een bak vanille ijs naar binnen slurpte, dit had ze wel verdiend!!

En opeens...gebrul, herrie!! Een aap!!! We zagen hem niet maar wát een geluid, zo gaaf!

Vele keren hoorden we ze nog maar hebben ze niet gezien.

Toen we klaar waren hebben we een wandeling gedaan door de jungle en over hangbruggen. Leuk hoor mooi uitzicht maar hoge bruggen waardoor je naar beneden kunt kijken, die soms bewegen alsof je dalijk over de kop gaat en ze voor je gevoel steeds langer worden.....dát zijn niet de favoriete bruggen! [e-1f923]

Het was uiteindelijk een mooie wandeling hoor dat zeker wel haha.

Nadat we waren bijgekomen van deze ervaring konden we nog een tour krijgen bij de reptielen en bij een opvang voor luiaards.

Gaaf en mooi om allemaal te zien. Vooral de luiaards zijn echt zo leuk. Wát een bijzondere dieren!!

's Ochtends in het busje ontmoetten we een gezelschap van mensen uit Canada die ons vertelden over de night tour in Monteverde en lieten ook foto's zien. Wauw, dit wilden wij ook!! Meteen geboekt voor diezelfde avond, Pura Vida!

Na nog even gerust te hebben in het hotel en wederom van het schitterende uitzicht te hebben genoten, werden we opgehaald voor de night tour. Ivy deed in de bus nog even een powernapje, het was een vermoeiende dag maar dit wilde ze ook niet missen! ;-)

En wat een avontuur weer! Onze enthousiaste gids Jason nam ons mee. We kregen allemaal een zaklamp om goed te kunnen kijken waar we liepen en we gingen op pad. Meteen was het raak, het eerste dier was een luiaard!! Hoog in de boom, hoogstwaarschijnlijk samen met haar baby. Wat gaaf en wat een geluk!!

Daarna veel dingen gezien; de prachtige maan door de telescoop (voor Ivy de verderkijker [e-1f970]) kikkertjes, veel vogels, een mega grote wandelende tak, hagedis, een toekan, een schorpioen die zn holletje in schoot (niet erg, absoluut niet erg :p) én hoog in de bomen een slang, geweldig!! Iets verderop zat een baby slang, heel dichtbij en goed zichtbaar. Wat bijzonder dit!!

Twee uur struinen door de jungle, pikkedonker en zoveel zien. Mooie afsluiter van de dag. Op naar het hotel!

We lieten ons afzetten wat lager gelegen dan het hotel omdat we nog iets wilden eten. We bestelden pizza to go en dronken nog een sangria. Die was me toch lekker!! Met nog weinig in ons maag kwam hij ook lekker binnen dus we vlogen de steile straatjes op!! (Vul zelf maar in hoe dat eruit zag [e-1f47b])

In het hotel genoten we van ons diner 'with a view'!

De volgende ochtend was het alweer tijd om dit mooie verblijf gedag te zeggen. We pakten onze koffers en na weer een lekker ontbijtje gingen we weer de auto in! Dit keer ging ik voor het eerst rijden. Even spannend en wennen maar het ging goed. We moesten ongeveer 3uur rijden.

Opnieuw een mooie route met veel mooi uitzicht! Veel kronkelende bergweggetjes verder kwamen we bij een leuk plekje waar we iets gegeten hebben. En hoe toevallig?! Bonnie was hier tijdens haar eerste bezoek aan Costa Rica ook geweest!!

Met fantastisch uitzicht hebben we gegeten en heerlijke sapjes gedronken. Hier waren ook veel vogels te zien en voor het eerst vloog hier af en toe een kolibrie!! Mooie, bijzondere diertjes!

Daarna nog een relatief kort stukje richting onze volgende stop: La Fortuna.

De Arenal vulkaan was onderweg deels te zien, de wolken bedekten zijn top maar alsnog indrukwekkend om te zien.

Ook zagen we nog neusbeertjes op de weg! Zo leuk!!

Aangekomen bij onze bestemming in La Fortuna kwamen we erachter dat we voor de dag erna hadden geboekt, oeps!! "We zitten helemaal vol" zei de meneer achter de balie maar na een telefoontje en goedkeuring van ons (de kamer was kleiner) konden we tóch hier overnachten, top geregeld!!

Het was een leuk gezellig terrein met kleine huisjes met een zitje en hangmat voor de deur.

Even chillen, het zwembad in en een hapje eten ergens met live muziek! Dit is toch vakantie!

Het waren al toffe, volle en intensieve dagen en dat voelden we wel. Lekker vroeg naar bed om de dag erna weer fris en fruitig verder te reizen en herinneringen te maken.

's Nachts was er keiharde regen, hoorden we brullende apen en vroeg de vogeltjes die vertelden dat de zon zich weer ging laten zien.

Lekker op tijd naar het ontbijt. We stapten ons huisje uit en spotten een toekan in de boom! Dit is toch geweldig, wat mooi!

Ontbijtje, koffers gepakt en op naar de hotsprings. Hier hebben we even liggen genieten van het lekkere warme water om vervolgens door te rijden naar het national park bij de vulkaan.

Een wandeling door de jungle en nog een stukje over de weg, vogels spottend en ook nog neusbeertjes die voorbij kwamen, en daar was hij dan....nou ja een stukje haha.

Want eerst was de vulkaan bijna volledig verstopt achter de wolken. Ons geduld werd beloond en de wolken trokken even bijna volledig weg. Indrukwekkend beeld hoor!!

Na de wandeling terug weer in de auto gestapt voor een lange rit...

We zitten pas op dag 5 en wat hebben we al veel gedaan en gezien.

En dan nu...

VAMOS A LA PLAYA!!! [e-1f60d]

Veel liefs en warme knuffels van ons!!

• 08 Januari 2023 - 21:53

Suzan:

Wat een gaaf avontuur en wat een kanjer is Ivy zeg.

• 08 Januari 2023 - 21:59

Leonie Wind:

Weer onwijs genoten van het verslag.

Zie het allemaal zo voor me, gaat hoor!

Ivy wat ben jij een bikkel zeg!

Ik durfde in Suriname niet van de zipline ben uiteindelijk wel gegaan maar gilde net zo hard als mama bij de Tarzan swing denk ik haha.

Heel veel plezier nog samen.

Liefs Leonie

• 08 Januari 2023 - 23:33

Vaniperenria@gmail.com:

[e-1f61d][e-1f61d][e-1f609][e-1f92d]motto van Ivy alles moet je proberen! Is dat met eten daar ook ?wat een leuke dagen hebben jullie al gehad xxx en Geniet pa en ma v I

• 09 Januari 2023 - 08:52

Marja:

Wat een stoer meisie is t toch! Geweldig dat ze zo veel durft. Samen roetsjen veel leuker [e-1f60d]

• 09 Januari 2023 - 11:25

Irene Zee:

Ben al bekaf als ik het lees,[e-1f913], wat een volle dagen,schitterende dingen gezien,gedaan[e-1f60b]

• 09 Januari 2023 - 13:39

Simone Den Hartigh :

Ow wat heerlijk om te lezen!! Have fun meiden!! [e-1f618]

• 09 Januari 2023 - 15:49

Claire:

Wat een gave reis en wat een stoere meid die Ivy [e-1f4aa][e-1f3fb] heel veel plezier en geniet!

• 10 Januari 2023 - 12:32

Wesley Neeskens:

Hoi Kim,Bon [e-38] Ivy,

Wat een mooi verhaal en schitterende ervaringen! Wat zijn jullie stoer en vooral Ivy [e-1f600]

Geniet er nog van!! Super stoer allemaal